Monday, April 22, 2013

Mood: Sebak...

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt..

Lama sudah xupdate. Mungkin sebab kehidupan berblog ini bukan untuk saya. Payah bagi saya untuk duduk lama dalam satu2 masa, untuk mencoret liku kehidupan saya. So, post2 saya tidak akan konsisten, maaf ya.

Dan kenapa tajuk "mood:sebak" ?

Saya pon xtahu. Hari ini tiba2 saya jenguk facebook adik2 saya. Saya jarang jenguk mereka. Daripada page adik2 perempuan saya, hinggalah ke page adik saya yang paling bongsu. Terlupa plak die yang kecik tu pon ada facebook. Saya klik gambar2 mereka. Tiba2 rasa syahdu menusuk ke hati. Adakah saya seorang abang yang baik? Saya jarang ambil tahu tentang mereka. Mungkin jarak yang jauh ini membataskan kami. Mungkin juga, saya memang seorang abang yang kurang bertanggungjawab.

Hari ini saya menangis. Saya menulis post ini di tempat awam dengan air mata yang berjujuran. Kali ini saya tewas dengan perasaan sendiri. Saya jarang menangis kerana keluarga. Jujur. Dan hari ini, saya tak tahu mengapa terdetik untuk saya singgah ke page mereka.

Saya dengan adik2 lelaki saya memang rapat. Mungkin disebabkan itu jugalah saya agak kebudak-budakkan. Saya berkongsi hobi dengan mereka. Selalu main video games sama2 dan sebagainya. Banyak saya nak cerita tentang kenangan bersama, tapi jujur saya xmampu. Sekarang saya sangat beremosi. Poyo betul syafiq. Haih..

Maafkan abangmu ini...

Maaf juga, post yang merapu. Cuma rasa nak luahkan kesedihan ini. Mata-mata sudah mula memandang saya, "kenapa agaknya lelaki ini menangis di tempat awam". Maaf, kali ini, perasaan yang menguasai saya. Saya tewas...

Semoga Allah merahmati keluarga saya. Semoga Allah panjangkan dan beri kesihatan yang baik buat ibubapa saya. Semoga Allah beri ketenangan kepada mereka. Doa saya wajib buat kalian. Dan adik2, smga jadi hamba yang lebih baik daripada abangmu ini. Salam sayang setulus hati...

:']

3 comments: