Thursday, March 14, 2013

Hiking ke Sturtevant Falls

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.
tu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya,yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit). Sesungguhnya pada yangdemikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir.(Surah An-Nahl:68-69)

Dan Tuhanmu memberi ilham kepada lebah: "Hendaklah engkau membuat sarangmu di gunung-ganang dan di pokok-pokok kayu, dan juga di bangunan-bangunan yang didirikan oleh manusia. Kemudian makanlah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang engkau sukai), serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu". (Dengan itu) akan keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai-bagai penyakit). Sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir.

[ An-Nahl : 68-69 ]

Saya memang seorang yang suka akan "nature". Saya gemar akan kehijauan, pokok2, tumbuh-tumbuhan, sungai, laut. Sebab saya rasa pada mereka, terdapat suatu ketenangan yang tak ada pada benda-benda lain. Lalu saya dan sahabat saya pon buat keputusan untuk pergi ke celah-celah gunung di Arcadia, CA untuk menenangkan fikiran. Google punya google, rupanya ada satu 'hiking trail' dekat je. X sampai 15 minit drive. Apa lagi, laju je la kami pergi. Post ini tiada apa-apa motif sangat pon, cuma nak kongsikan gambar-gambar pemandangan sahaja. Cantik tempat dia ni, dalam hiruk pikuk Los Angeles, wujud keindahan alam di sebalik gunung ganang. 

Add caption


Sepanjang trail, memang kami akan berjalan sebelah sahaja sungai. Teruja giler bila nampak sungai sebab dah rindu sangat2 sungai kat Malaysia. Kan kalau dekat Msia, "camping" je mesti buat dekat air terjun. Teringat Malaysia bila dapat suasana macam ni.







Walaupun kecik aje air terjun nya, best kot! Air sejuk giler! Mungkin ni sebab awal pagi kot, matahari tak terpacak lagi atas kepala.



Wakaka, ni bukan jin hutan tau. Walaupun besar gabak =P




Dan sekeliling sepanjang 'hiking trail' ini, ada cabin2. Xsure macam mana nak sewa, kalau boleh sewa mesti best. Bermalam di hutan pon syok ni

Setakat ini aje lah post kali ini. Saja nak share2 gambar sahaja. Takde intipati sangat kan? Hehe. Yang pasti, dengan melihat ciptaan Tuhan, hati pasti semakin yakin dengan kekuasaan-Nya. Tak percaya cubalah.

:)

2 comments:

  1. rindu air terjun!! huuuuu.. =(
    baru je tanye diorg kat sini ade air terjun tak..arini bukak blog ni, tgk gamba jer..takper! alhamdulillah! ^^ tapi kalau dapat pegi, bestnyaa!! =P

    ReplyDelete